sunnuntai 6. toukokuuta 2018

Geelikynnet on treenikynnet

Vakituinen geelikynsien laittajana Minnan muutettua Tampereelle olen joutunut nyt lähes puolitoistavuotta värkkäilemään geelikynnet itse itselleni. Olen todella epäluuloinen antamaan kynsiäni kenen tahansa laitettavaksi, koska tykkään kynsien olevan todella koristeelliset ja valitettavasti moni geelikynsien tekijä on liian arka toteuttamaan kynsifantasioitani tai kynii tyyliin euron per koriste, jolloin kynsille tulee varsin suolainen kokonaishinta. Itse laitettuna saan varmasti sellaiset kynnet kuin haluan ja pääsen huomattavasti halvemmalla. Myöskään kynsien geelaus ei ole aikaan sidottu vaan voin alkaa laittamaan kynsiä fiilispohjalta silloin, kun itsestäni parhaalta tuntuu, vaikka viikonloppuna keskellä yötä. Iltaihmisinä kynsi-inspiraationi tuppaavat iskemään minulle usein varsin myöhäiseen ajankohtaan.

Kun alan tehdä kynsiä, minulla ei useinkaan alkuun ole täysin selvää visiota vaan idea hahmottuu valmiiksi työskentelyn edetessä. Kolmesta viimeisimmistä kynsistä tässä tekstin ohessa on kuvat. Myönnän että varsin usein värimaailma menee pinkin ja hopean suuntaan, koska nyt yksinkertaisesti satun tykkäämään kyseisestä värimaailmasta. Vihreää tai keltaista geeliä ei löydy minun kynsipakistani. Ensimmäisen ja viimeisimmän kynsiporani sanottua yhteistyösopimuksen irti olen vanhat geelit poistanut sittemmin mieheni yleishiomakoneella (dremel). Ajatus voi tuntua hurjalta, mutta täytyy sanoa miehisen hiomakoneen olevan miljoona kertaa tehokkaampi kuin naisten käteen tarkoitetun siron kynsiporan. En ole uutta kynsiporaa hommannutkaan, koska dremel ajaa asiansa kynsihommissa. Joskus olen geelilakkaustakin kokeillut, mutta se ei ole minun juttu. Kuntosalihommissa geelilakkaus ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi kestävä. Tangot ja raskaiden rautojen kolistelu saa lakkauksen nopeasti lohkeilemaan. Geeli sen sijaan kestää raskaammankin reuskaamisen kuntosalilla ja kynnet pysyvät monta viikkoa kauniina. Ilman kynsien geelausta kynteni olisivat varmasti treenien takia aivan karmeassa kunnossa tai ainakin ne olisi pidettävä ihan lyhyinä. Minulle geelikynnet on siis myös treenikynnet.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti